איך לבחור מקרר יין?

בחירת מקרר יין יכולה להיות משימה קשה לאור ריבוי הדגמים, הסוגים והתכונות הקיימים היום בשוק. מאמר זה ינסה לעשות קצת סדר בתכונות העיקריות, שהכרתן עשויה לסייע בידך לבחור את מקרר היין המתאים ביותר עבורך.

גודל מקרר היין

מקררי יינות באים במגוון גדלים ויכולים להכיל מאוספים קטנים של תריסר בקבוקים ועד למאות בקבוקים (מתאים בד"כ לחובבי יין "כבדים", מסעדות, יקבים וכדומה). הבחירה נעשית בדרךך כלל על פי גודל האוסף הקיים, אם כי מומלץ תמיד "לחשוב קדימה" ולשקול לקנות מקרר יין מעט גדול יותר, שכן בדרך כלל אנו נוטים להוסיף בקבוקים חדשים לאוסף במהירות גדולה יותר ממה שנדמה לנו.

מקרר אינטגרלי (Built in) או (Free Standing)

מיקום מקרר היין הוא שיקול חשוב בבחירת מקרר היין המתאים ביותר. מקררי היין האינטגרליים ומקררי היין ה- Free Standing נבדלים בשיטת האיוורור, כשבמקררי היין האינטגרליים ממוקמים פתחי האיוורור בחלקם הקידמי, המאפשרים למקמם מתחת לשיש או בכל מקום ייעודי בתוך המטבח, אולם גם בכל מקום אחר בבית או במשרד, כיחידה עצמאית. לעומתם, ממוקמת מערכת האיוורור של המקררי היין ה-Free Standing מאחור, ולכן לא מומלץ להרכיב מקרר מסוג זה מתחת לשיש או בכל מקום בו פתחי האיוורור יהיו חסומים. מיותר לציין כי גם את מקררי היין ה Free Standing ניתן למקם בכל מקום בבית: במטבח, בסלון, במשרד, במרפסת או בכל מקום אחר בו קיימים תנאים נאותים עבורם.

מקרר יין טרמו-אלקטרי או מדחס

איזו שיטת קירור מתאימה יותר לצרכיך? יתרונותיו העיקריים של המקרר הטרמו-אלקטרי (הפועל ללא מנוע) הנם בפעולתו השקטה וללא רעידות, צריכת חשמל נמוכה ומחירו הנוח. עם זאת, היעדר המנוע מגביל את יכולת הקירור שלו, ולכן הוא פחות מתאים לאזורים בעלי טמפרטורות גבוהות במיוחד. כתוצאה ממגבלה זו, למקררי היין הטרמו-אלקטריים קיבולת מירבית מוגבלת בהשוואה למקררי יין הפועלים באמצעות מדחס.
מקררי המדחס, לעומת זאת, הנם בעלי עוצמה גדולה יותר, ונחשבים בהתאם למקצועיים יותר. בדומה למקררים רגילים, הם יכולים לפעול בכל מקום ומזג אוויר והנם בעלי קיבולת גדולה יחסית. באופן טבעי, למקררים הללו טווח טמפרטורות מעשי רחב יותר מאשר מקררי יין טרמו-אלקטריים. עם זאת, הם מרעישים מעט יותר, כבדים יותר ובדרך כלל גם יקרים יותר.
ובכל זאת, מה הכי מתאים לך? התשובה תלויה בצרכים הספציפיים שלך. אם אתה מחפש פתרון יעיל וזול עבור אוסף יין לא גדול במיוחד, ומתכנן למקם את מקרר היין במקום מאוורר ולא חם מדי, מקרר יין טרמו אלקטרי יספק לך את הסחורה. אם ברשותך אוסף יין גדול או שמקרר היין אמור להיות ממוקם בסביבה בעלת טמפרטורה גבוהה, הרי שעדיף לבחור במקרר יין העובד על מדחס.

תכונות נוספות

עוד שאלה שכל מי ששוקל לרכוש מקרר יין צריך לשאול את עצמו הנה – אילו תכונות נוספות חשובות לו במיוחד: האם יסתפק במדפים קבועים או שיעדיף מדפים נשלפים הנחשבים עדיפים?? האם חשוב לו שתהיה מערכת בקרת טמפרטורה ועד כמה היא צריכה להיות חדישה? האם דלת המקרר צריכה להיות בעלת זכוכית משולשת המסננת קרני UV, או שמספיקה לך דלת זכוכית בעלת שכבה בודדה (תכונה חשובה לכשעצמה – תלוי במיקום המקרר והאור לו הוא נחשף)?
תשובה לכל אחת מהשאלות הללו תעזור לך להתכוונן ביתר קלות על מקרר היין האידיאלי עבורך.

עיצוב

לרבים מאיתנו שוחרי היין, משמש מקרר היין לא כלי לשימור האוסף שלנו, אלא גם מקור לגאווה, אותו אנו רוצים להציג בפני אורחינו. לכן אנו מקנים חשיבות רבה גם לעיצוב של מקרר היין.. מקררי יין שונים מציעים מגוון אפשרויות עיצוביות, כולל למשל, בחירה בין מדפי עץ למדפי מתכת, צבעי תאורת הלד הפנימית של המקרר וגם סוג ורמת הגימור החיצונית של המקרר.
המלצתי העיקרית בנושא היא תמיד לקחת בחשבון גם את הסביבה בה ימוקם המקרר, כדי שהוא ישתלב בה באופן טבעי ובצורה אופטימלית. לעיתים קרובות, מקרר יין צנוע המותאם היטבב לסביבה שלו נראה טוב יותר ממקרר מפואר אשר אינו מתאים לסביבתו.

מקרר בעל אזור קירור יחיד או שני אזורי קירור

בנושא, ההחלטה תלויה בייעודו של מקרר היין. מקרר עם אזור טמפרטורה אחיד מיועד לשימור ואיחסון של כל סוגי היין. לעומתו, מקרר בעל שני אזורי קירור מיועד פחות לשימור ויותרר להגשה, שכן הוא מאפשר להחזיק סוגי יין שונים – למשל יין לבן ואדום – בטמפרטורת ההגשה שלהם (באופן גורף, 12 ו-18 מעלות בהתאמה – לקריאת מאמר בנושא טמפרטורות הגשה לחץ כאן). מסיבה זו, מתאים מקרר מסוג זה בעיקר למסעדות שמעוניינות להחזיק את בקבוקי היין השונים בטמפרטורה הנכונה להגשה מיידית, וכן לאספנים "כבדים" שמחזיקים ביותר ממקרר יין בודד: האחד בעל אזור טמפרטורה אחיד לאיחסון ושימור, והשני לבקבוקים המיועדים להגשה מיידית. באם אינך שייך לקבוצות הללו ואתה מעוניין במקרר יחיד שיעשה את העבודה בפשטות ויעילות (וגם שיהיה זול יותר), הרי שמומלץ לבחור במקרר יין בעל אזור קירור אחד.

מחיר

טווח המחירים של מקררי היין רחב למדי, ובאופן טבעי התקציב שאנו מקצים עבור רכישת מקרר יין ישפיע על הבחירה שלנו. מעבר להתסכלות על האיכויות והעלויות של המקררים השונים,, אני ממליץ לבחון קודם כל מה הצרכים הספציפיים שלך, ורק לאחר מכן לבחון את האפשרויות הקיימות. הדבר יסייע בידך להתמקד ולבחור את האופציה הטובה ביותר עבורך.

אם יש לך שאלות או התלבטויות לגבי מקרר היין המתאים ביותר עבורך, ניתן ליצור איתנו קשר ישיר ואשמח לסייע.

    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר





    This site is protected by reCAPTCHA and the Google

    Privacy Policy and Terms of Service apply.