היכן כדאי למקם (והיכן לא) את מקרר היין שלך?

מהרגע שהחלטת לרכוש מקרר יין, נותר לך לקבל עוד שתי החלטות חשובות: הראשונה, מהו מקרר היין שהכי מתאים לצרכיך, והשנייה: היכן למקמו. מכיוון שמקררי היין האיכותיים שומרים על טמפרטורה קבועה, מצוידים במנגון אנטי-רעידות ומגבילים את החשיפה לאור, הרי שההנחה הרווחת היא שניתן למקמם כמעט בכל מקום. אכן רק "כמעט", מכיוון שישנם מקומות אשר עלולים לפגוע באוסף היין שלך.

ישנם שלושה גורמים עיקריים שקיומם עלול לפגוע בתפקוד מקרר היין: אור חזק מדי, טמפרטורת סביבה חמה מדי, והעדר איוורור מספק. קרני השמש מסבות נזק ליין ואפילו תאורה מלאכותית עלולה לגרום לתווית לדהות. לכן, על אף שמקררי היין מצוידים בכמה שכבות זכוכית עם הגנת UV, רצוי לא למקם את מקרר היין בטווח קרני השמש, וגם מומלץ שלא למקמו במקום עם תאורה חזקה. בנוסף, אין למקם את מקרר היין באזורים בהם יהיה חשוף לתנודות קיצוניות בטמפרטורה, כמו חצר או מרפסת, שכן טמפרטורות קיצוניות מקשות על עבודת מקרר היין (וגם על צריכת החשמל שלו). הדבר רלוונטי במיוחד עבור מקררי יין טרמו-אלקטריים. ולסיום, יש לוודא שהמקרר זוכה לאוורור ראוי. מקררי יין אינטגרליים מגיעים עם מערכת אוורור קדמית, בעוד מקררים "עצמאיים" או Free Standing דורשים אוורור היקפי, ולכן מומלץ להשאיר מרחב של 5 ס"מ באזורים הללו.

אז איפה כן ניתן למקם את מקרר היין?

בעיקרון, כל מקום שממלא אחר שלושת התנאים מעלה (מקום מוצל, העדר תנודות, אוורור מספק) יכול להוות אלטרנטיבה טובה למיקום מקרר היין. להלן מספר דוגמאות:

מטבח

אחת האופציות היותר פופולריות למיקום מקררי יין, בשל נגישותו של היין לכל דורש. ישנם מקררי יין אינטגרליים קטנים אותם ניתן למקם מתחת לשיש או בכל מקום אחר במטבח.

ליד הבר

מקום אידיאלי למקרר קטן עם בקבוקים המיועדים להגשה מיידית, כשלעיתים קרובות ישנו מקרר יין גדול יותר במיקום אחר, ושם נשמר רוב אוסף היין.

סלון או פינת האוכל

במידה ואתה נוהג לארח ולבלות הרבה בסלון, מקרר יין איכותי ונאה יכול להיות חלק בלתי נפרד מהמרחב תוך שהוא מעניק לך נגישות קלה לאוסף היין. מקרר בפינת האוכל ייתן לך גישה נוחה ליין במהלך כל ארוחה.

מתחת למדרגות

במידה ואתה גר בבית רב-מפלסי, תוכל למקם מקרר יין מתחת למדרגות ולהפוך את החלל למעין מרתף יין קטן.

מרתף יין

בעוד הטמפרטורה האידיאלית למרתף יין נעה בין 12 ל- 16 מעלות צלזיוס, הרי שטמפרטורת ההגשה של יינות שונים משתנה בהתאם לסוג, אך רבים מהם מוגשים בטמפרטורות נמוכות יותר. לכן בוחרים יינים רבים להחזיק במרתף היין שלהם מקרר יין קטן בו יוכלו לשמור מספר בקבוקים מוכנים להגשה.

מקלט / מרתף

בשל המרחב הגדול יחסית, יכול להתאים למיקום מקרר גדול שישמור על כל אוסף היין שלך. השאפתנים שבינינו יכולים לשפץ את החלל ולהפכו לחדר טעימות יין.

חצר / מרפסת

יכולים להיות מקום אידיאלי למיקום המקרר, כל עוד מדובר באזור מוצל והמקרר מסוגל לשמור על טמפרטורה קבועה גם באקלים משתנה

    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר





    This site is protected by reCAPTCHA and the Google

    Privacy Policy and Terms of Service apply.