טיפים חשובים בבחירת מקרר יין ביתי

אתם מתעניינים ברכישת מקרר יין ביתי ואתם מבולבלים ממגוון האפשרויות שניצבות מפניכם: גדלים שונים, שיטות קירור, רמות גימור, סוגי מדפים ועוד?

להלן מספר טיפים חשובים שיעזרו לכם לבחור מבין מגוון מקררי היין הקיימים את המקרר המתאים ביותר לצרכים הביתיים שלכם.

1. כמה בקבוקים?

בדקו כמה בקבוקים יש לכם בבית וקנו מקרר יין גדול בכמה עשרות אחוזים. אוסף היין נוטה לגדול כאשר ישנה אפשרות אחסון ושמירה נאותים ולכן חבל להצטייד במקרר יין שמהר מאוד לא יספיק.

2. מערכת הקירור – טרמו-אלקטרית? מדחס?

מקררי יין ביתיים מצוידים באחת משתי מערכות קירור: טרמו-אלקטרית או מבוססי מדחס יתרונות המערכת הטרמואלקטרית: עלות נמוכה יחסית, שקט, ללא רעידות, ידידותי לסביבה יתרונות מקררי המדחס: עוצמת קירור גבוהה יותר, שמירת טמפרטורה יציבה.

אז במה לבחור ? להלן כמה קווים מנחים:

  • אם אתם מחפשים מקרר יין בעל קיבולת של מעל 30 בקבוקים אז אין לכם מה להתלבט. רק מקרר יין עם מדחס יתאים לצרכים שלכם. המערכות הטרמו-אלקטריות לא מספיק חזקות לקירור נפחים גדולים.
  • אם אתם מחפשים מקרר בעל קיבולת של פחות מ 30 בקבוקים, אז שתי האפשרויות באות בחשבון
  • אם טמפרטורת הסביבה לא עולה על 25-27 מעלות (וכאן חשוב לקחת בחשבון את המיקום המדויק של מקרר היין בבית), אזי מקרר יין טרמו-אלקטרי יתן מענה מצוין – שקט, יעיל וזול יחסית.
  • אם טמפרטורת הסביבה עשויה להיות מעל ל 27 מעלות, אזי ישנם מספר שיקולים בעד ונגד, אותם כדאי לקחת בחשבון. טרמו-אלקטרי: בעד: שקט, יעיל, זול לעומת המדחס נגד: בימים חמים יתכן והטמפרטורה בחלל המקרר תעלה במעט על הטמפרטורה הרצויה. מדחס: בעד: יכולת קירור חזקה, שמירה על טמפרטורה יציבה לאורך זמן, גם בסביבה חמה נגד: רועש מעט לעומת הטרמו-אלקטרי, יקר יותר.

3. איפה תמקמו את מקרר היין?

אם מקרר היין הביתי אמור להיות מותקן בתוך ארון מטבח, נישה או אזור לא מאווורר, אזי מקרר יין אינטגרלי (Built In) הוא המוצר לו אתם זקוקים. מקררים אלו מצוידים במערכת איוורור חזיתית ולכן מתאימים לחללים סגורים. במידה ומקרר היין לא מיועד לנישה סגורה, אזי גם מקרר יין Free Standing (הכוונה – לא אינטגרלי) יתאים. חשוב רק להקפיד על שמירת מרחק של כ-5 ס"מ מהקיר ומהצדדים.

4. מדפים: כמה? איזה סוג?

כמה נקודות חשובות בעניין המדפים: כמה מדפים?

ישנן שתי גישות:

א. מקרר יין מצויד עם מספר מועט של מדפים (בדרך כלל סטטיים). היין מאוחסן בערימות. ב. מקרר יין עם מידוף מלא או כמעט מלא (בדרך כלל מדפים נשלפים). כל בקבוקי היין שוכבים על המדפים.

המלצתי: אם מקרר היין מיועד לשימוש ביתי – אזי מקרר יין עם מידוף מלא הוא הרבה יותר נוח לשימוש. בקבוקי היין שלכם תמיד יהיו גלויים לעין ויהיה נוח להוציא או להוסיף בקבוק. ברור שהמידוף המלא משפיע על הקיבולת המקסימלית, אך במידה ומקרר היין מתמלא, תמיד תוכלו להוריד חלק מהמדפים ולערום חלק מבקבוקי היין.

5. אזורי קירור: אחד או יותר?

המלצתי: במרבית המקרים עדיף מקרר יין בעל אזור קירור אחד, שהנו זול יותר, בעל קיבולת גדולה יותר, ללא מגבלה בין יין לבן ואדום, ומעל הכל – הפתרון הנכון לשמירה לאורך זמן. לבחירת מקרר יין ביתי לחצו כאן!

    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר





    This site is protected by reCAPTCHA and the Google

    Privacy Policy and Terms of Service apply.