כללי "עשה " ו "אל תעשה" בהבאת יין למסעדה

בקבוקי יין

המנהג להביא יין "מהבית" למסעדה (או כפי שהדבר מכונה: BYOB – Bring Your Own Bottle) הפך בשנים האחרונות פופולרי יותר ויותר – גם במחוזותינו. על מנת לאפשר לכם להנות מאותו בקבוק מיוחד ולמנוע אי-נעימויות שעלולות להיווצר, אנו ממליצים להכיר מספר "כללי טקס" וחוקים לא כתובים, אשר יעזרו להבטיח שהחוויה שלכם תהיה טובה לפחות כמו הבקבוק אותו הבאתם.

אל תעשו זאת על מנת לחסוך כסף

כשאתם מביאים אתכם בקבוק יין, אתם בעצם אומרים למסעדה "יש לי משהו בבית שאני אהנה ממנו יותר ממה שיש לכם להציע לי". לכן, אם עושים את זה, כדאי להביא יין מיוחד, אולי כזהה ששמרתם במקרר היין שלכם לאירוע מיוחד או יין מבציר ישן. בשום מקרה – אל תביאו יין זול! על היין להיות "ראוי" ולכבד את המסעדה בה אתם סועדים. יין מהסופר, כזה שמתחת לרמה של תפריט היין של המסעדה, בהחלט עשוי להיחשב כעלבון ויתכן שלא יסכימו לפתוח לכם אותו. אתם תצטיירו כקמצנים … ובצדק.

הודיעו למסעדה מבעוד מועד

מקובל לעדכן את המסעדה שאתם מתכוונים להביא עמכם יין. מרבית המסעדות בארץ תסכמנה לכך, אך התנאים עשויים להשתנות ממסעדה למסעדה.

שאלו על "דמי החליצה"

מסעדות נוהגות לגבות תשלום עבור בקבוק היין שאתם מביאים. תשלום זה, אשר מכונה "דמי חליצה", משמש בעצם עבור שירותי המלצר אשר פותח את הבקבוק ומוזג לכם, כוסות היין,, השמפנירה או הדקנטר שהמסעדה מעמידה לרשותכם, וכמובן – גם עבור אובדן ההכנסה מזה שאתם לא מזמינים יין מהתפריט של המסעדה…

דמי חליצה המקובלים בארץ נעים בין 30 ל 60 שקלים לבקבוק (תביאו שני בקבוקים – תשלמו פעמיים).

בקבוק יין - דמי חליצה

וודאו שהיין לא נמצא בתפריט היין של המסעדה

על פי "כללי הטקס" המקובלים, המסעדה יכולה לא להרשות לכם להביא יין אשר נמצא בתפריט שלה (הרי המטרה מלכתחילה בהבאת היין היתה שהיין יהיה מיוחד ולאו דווקא לחסוךך בעלויות, זוכרים?). ישנן מסעדות שמקפידות יותר על כלל זה, כאלה שפחות (האם אפשר להביא את אותו היין שנמכר במסעדה, אך משנת בציר אחרת?) וכאלו שבכלל לא. כדאי לוודא לפני שמגיעים.

דאגו שהיין שלכם יהיה מוכן לשתיה

אם אתם מביאים יין לבן, דאגו לקרר אותו מעבר לטמפרטורת ההגשה הרצויה. סביר שהיין יתחמם במעט מהרגע שאתם מוצאים אותו מהמקרר בבית ועד שתגיעו למסעדה ויכנס לשמפנירה.
אם אתם מביאים יין אדום שתרצו לחדרר, וודאו עם המסעדה שהיא יכולה לספק לכם דיקנטר.

הציעו את היין לטעימה

אם למסעדה יש מלצר יין או שאתם מתרשמים שמי שמטפל בכם מבין ואוהב יין, יהיה נחמד מצדכם לתת לו לטעום ולשאול להתרשמותו מהיין שהבאתם. מלצר היין סקרן לטעום יינות שלאא בפורטפוליו של המסעדה ויידע להעריך את המחווה (במיוחד אם היין שלכם שווה..) ואף יתכן שתחסכו לכם את דמי החליצה!

    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר





    This site is protected by reCAPTCHA and the Google

    Privacy Policy and Terms of Service apply.