מהי טמפרטורת ההגשה הנכונה ליין?

לכל יין יש את הטמפרטורה שבה הארומות והטעמים שלו באים לידי ביטוי מיטבי וכמובן שכמו בכל כלל ישנם המון מצבים יוצאים מן הכלל. באופן כללי, ניתן לומר שיינות מלאים ועשירים בטאנינים מוגשים בטמפרטורות גבוהות יותר מאשר יינות קלים ופירותיים. כמו כן, נהוג לשתות יינות אדומים בטמפרטורות גבוהות יותר מאשר יינות לבנים. לעיתים קרובות ניתן למצוא על גבי התווית האחורית של בקבוק היין או באתר היקב את המלצת היינן לטמפרטורה האידיאלית.

יינות אדומים יבשים

טמפרטורת ההגשה המקובלת של יינות אלו הינה 16-18 מעלות. יינות אדומים כבדים ועשירים מתאימים לשתייה גם בטמפרטורות מעט יותר גבוהות (עד 20 מעלות).  על מנת להביא את היין האדום לטמפרטורת ההגשה המתאימה, מומלץ להוציאו ממקרר היין זמן מה לפני כן על מנת שיתחמם מעט. יש לציין כי גם עונות השנה עשויות להשפיע על טמפרטורת ההגשה המומלצת.

יינות לבנים ויינות רוזה

מגישים אותם בטמפרטורות נמוכות יותר – 9-12 מעלות. יינות לבנים "מלאים" (דוגמת שרדונה ששהה בחביות עץ) מתאימים להגשה גם בטמפרטורות מעט גבוהות יותר (עד 14 מעלות). גם בקטגוריה זו ישנם יינות לבנים יוצאים מן הכלל אותם מגישים מקוררים אף יותר. על מנת להביא את היין הלבן או הרוזה לטמפרטורת הגשה מתאימה, מומלץ להוציאו ממקרר היין כשעה-שעתיים לפני ההגשה ולהכניסו למקרר רגיל לשם הורדת הטמפרטורה שלו בכמה מעלות. כמו כן, לאחר פתיחת הבקבוק, מומלץ לשמרו בכלי עם קרח ("שמפנירה") כדי שתוכלו ליהנות מהשתייה בטמפרטורה הנכונה משך כל הארוחה.

שמפניה, קאווה ויינות מבעבעים אחרים

אותם מגישים ממש קר – 6-8 מעלות. גם במקרים הללו, על מנת להביא את היינות המבעבעים לטמפרטורת ההגשה הנכונה, מומלץ להוציאם ממקרר היין ולהכניסם למקרר רגיל מספר שעות לפני ההגשה. גם כאן, לאחר הפתיחה יש לשמור את הבקבוק בכלי עם קרח ("שמפנירה") כדי לשמרו בטמפרטורה הנכונה ולאפשר לכם ליהנות ממנו לאורך כל הארוחה.

לחיים! 🍷

    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר





    This site is protected by reCAPTCHA and the Google

    Privacy Policy and Terms of Service apply.